multilanguage

niedziela, 17 marca 2013

Moduły z akcelerometrem do komunikacji bezprzewodowej

Potrzebne mi były elektroniczne moduły do komunikacji bezprzewodowej.
Padło na 2,4GHz z powodu dużej dostępności. Spróbowałem najpierw wykorzystać moduły RFM73 HOPE Electronics.
Płytki robiłem sam, przy okazji sprawdziłem środek do chemicznego cynowania. Jak dla mnie wyszło całkiem nieźle. Raster modułu jest bardzo mały więc miałem małe problemy z zamocowaniem (lepiej montować go powierzchniowo niż jako element przewlekany).


W końcu zadziałało, ale przy ciągłej transmisji gubiło pakiety. Przesiadłem się na MRF24J40MA i problem zniknął. Jako mikrokontroler zastosowałem PIC24F16KL402, trochę za duży jak do moich potrzeb, ale z drugiej strony mocy nigdy za dużo.
Jeden z modułów musiał odczytywać przyspieszenie dlatego skorzystałem z małego wykonanego wcześniej modułu, w kolejnej wersji na płytce powstało od razu miejsce na MMA7455, zawsze można go nie wlutowywać i mieć więcej wyprowadzeń.
Na płytce znalazł się też stabilizator napięcia i złącze do programowania.
Moduły są dość uniwersalne mogą mieć różnorakie zastosowania i mam nadzieję, że niedługo niejako przy okazji powstanie na nich kilka ciekawych projektów. Poniżej zdjęcie gotowego modułu:

A tak prezentują się specjalnie do tego celu zamówione płytki:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz