multilanguage

poniedziałek, 7 lipca 2014

Podłączenie LCD do teensylu

Chciałem dołożyć do mojej drukarki 3D wyświetlacz LCD wraz z enkoderem.
Elektronika z której korzystam to Teensylu, moja pierwsza myśl była taka, że to bułka z masłem, poszukam gotowca z połączeniami w internecie podłącze na szybko i po sprawie.


Co prawda jest to schemat do trochę innej, aczkolwiek bardzo podobnej płytki.
Moje złącze jest trochę inne, ale opisane sygnały były identyczne. Pogrzebałem na wiki teensylu i znalazłem schemat:
Przygotowałem całą wiązkę podłączyłem do drukarki i... nic się nie stało prócz zapalenia się podświetlenia w wyświetlaczu.
Sprawdziłem jeszcze raz czy wszystkie kable na 100% przewodzą, następnie podłączyłem samą wiązkę i zasilacz pod 5V. Na wyświetlaczy powinna zapalić się górna linia, u mnie tego nie było. Pomyślałem, że może wyświetlacz jest uszkodzony, podłączyłem działający z innego urządzenia 2x16 - efekt ten sam. Zmierzyłem napięcie na 3 nóżce, w obu przypadkach różne. Zmieniłem rezystor 4,7k na 1k - wyświetlacz ożył.
Podłączyłem go do drukarki -> brak inicjalizacji.
Stwierdziłem, że może piny są źle zdefiniowane, zacząłem grzebać w firmwarze. Tu bez kartki i schematu się nie obyło, bo arduino podwójnie mapuje wejścia. Raz z etykiety producenta na liczbę, a następnie z liczby na funkcję. Wszystko w plikach:
fastio.h
pins.h
Configuration.h
Przemapowałem, przeprogramowałem i nadal nie działa.
W tym momencie przestało mi się chcieć z tym walczyć, sięgam po analizator logiczny, podpinam przewody, ustawiam wyzwalanie na podstawie zasilania sterownika. 30 sekund i mamy taki efekt:

Od razu widać, że jedna linia danych LCD nie działa. Mierzyłem przebieg zaraz na goldpinach przy wtyczce także, od razu jeszcze raz sprawdziłem mapowanie w programie.  Było ok, więc wypadało by sprawdzić czy na to nie błąd hardware. Ale z racji tego, że sterownik był przykręcony do drukarki i dodatkowo wokół niego jest zamocowanych sporo przewodów stwierdziłem, że szkoda czasu na wyciąganie go i szukanie usterki. Przemapowałem wyjście na inne wolne, wystartowałem analizator i bingo ;)

Odpiąłem analizator, podłączyłem wiązkę z LCD i wszystko działa jak trzeba.
Nauczka na przyszłość - podchodzić do gotowców mniej entuzjastycznie.

Przydatne linki:
http://reprap.org/wiki/Teensylu
http://trojwymiarowo.pl/sanguinololu



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz